Zoho CRM, de oplossing voor het MKBZoho CRM biedt de oplossing voor veel bedrijven. Inmiddels wordt het verkoop- en klantregistratiepakket gebruikt door zo’n tienduizenden bedrijven in het MKB en telt het wereldwijd miljoenen gebruikers. CRMstrategen is een gecertificeerde partij die voor steeds meer bedrijven Zoho CRM succesvol implementeerd. Het Zoho CRM systeem biedt u tal van handige functionaliteiten. Het bevat tools voor relatiebeheer, lead-management en web-integratie, maar u kunt er ook uw taken, events, en customer calls in kwijt. Bovendien kunt u ermee facturen en rapporteren. Dit zijn zaken die verder gaan dan alleen het bijhouden van uw klantgegevens. Met het Zoho CRM bespaard u veel tijd, zodat u uw aandacht volledig op ondernemen kunt blijven richten. Enkele tips: 1. CRM selectieHet kiezen én implementeren van een CRM-systeem zou moeten beginnen bij het gewenste (verkoop)proces. Het proces bepaalt mede de functionaliteiten. Bijvoorbeeld: ik wil automatisch mailen bij processtap X. 2. Het proces als basis van het CRMDe juiste technologie en goede implementatie zijn twee succesfacturen voor CRM. Begin bij het (verkoop)proces: 3. Efficiëntie & ProductiviteitMet slimme ‘workflows’ kunnen veel processen geautomatiseerd worden. Het versturen van mailtjes, het aanmaken van taken en het updaten van velden. Iedere gebruiker heeft een eigen takenlijst en alle processen zijn zo gestroomlijnd en inzichtelijk. Handige zoekfuncties, mail- en briefsjablonen, VoIP, agenda plus allerlei integraties zorgen voor maximale efficiëntie en productiviteit! Toets het CRM pakket op de vraag: Werk ik met het systeem, óf, werkt het CRM-systeem voor mij? 4. Rapportage en inzichtBelangrijke toetssteen is ook de mogelijkheden op het gebied van rapportages en dashboards. De data die in het CRM zit is heel waardevol! Belangrijke KPI’s zoals aantal leads, klanten, offertes, orders en bijbehorende bedragen. Per week, per verkoper, op elk moment te zien? Zit dit standaard in het CRM-pakket?
5. Prijzen vergelijkenHet goed vergelijken op basis van prijs is best lastig. Vraag/bereken deze drie componenten:
Met deze 3 componenten heb je de ‘Total-Cost-of-Ownership’ heel aardig inzichtelijk! Twijfels? Laat ons gerust meekijken en -denken!
6. Zoho CRMZoho CRM is een wereldwijde speler (+30 miljoen users!) op het gebied van bedrijfsprocessen. Hun CRM-systeem is het slagschip, en daaromheen hebben ze veel zakelijke applicaties en mogelijke integraties gebouwd.
7. CRM systemen vergelijken: 8 CRM concurrenten naast elkaarVraag hier de whitepaper aan met de vergelijking van Zoho en 8 vergelijkbare concurrenten: Salesforce, Teamleader, SuperOffice, Insightly, Pipedrive, SugerCRM, Microsoft CRM, Perfectview.
CRMstrategen is officieel partner van Zoho in Nederland.Lezen waarom wij gekozen hebben om Zoho aan te bevelen bij onze klanten? Daar kunt u ook een gratis proefabonnement aanvragen. We helpen graag bij de implementatie! Meer weten? Ga naar onze Zoho CRM pagina –> www.crmstrategen.nl/diensten/zoho-crm
|
https://www.crmstrategen.nl/diensten/zoho-crm/ |