Het gebruik van de juiste mannequin kan de verkopen een flinke boost geven. De definitie van juist is helaas erg algemeen. Welke mannequin de juiste is, is afhankelijk van diverse factoren. Daarom vind je hieronder een uitleg over de belangrijkste functies van een mannequin. Aan de hand van deze informatie kun je een weloverwogen keuze maken voor een geschikte mannequin.

Visualiseren
Een mannequin geeft een beter beeld van de aangeboden kleding, doordat de kleding op een logische manier wordt weergegeven, namelijk om het menselijk lichaam. Ook mannequins komen in verschillende maten, waardoor het raadzaam is om van tevoren na te gaan wat de grootste doelgroep van jouw winkel is. Als kinderkleding voor jongens tussen de 12 en 14 ongeveer 80 procent van jouw omzet bedraagt en mannenkleding 10 procent en daarnaast 10 procent kleding voor jongens van 15 jaar en ouder, dan is het niet logisch om een jongen van 16 jaar in de etalage neer te zetten. Dit spreekt de grootste doelgroep, namelijk jongens tussen de 12 en 14 minder aan dan een mannequin van hun eigen leeftijd.



Identificeren
Niet elke jongen tussen de 12 en 14 heeft dezelfde stijl en interesses. Sterker nog, op deze leeftijd zijn veel jongeren juist bezig om een eigen stijl te vinden. Om die reden word er vaak gekozen. Voor een mannequin met een niet al te gedetailleerd gezicht of helemaal geen gezicht. Met deze mannequins kan iedereen zich wel identificeren, waardoor het voor de doelgroep eenvoudiger wordt om zich voor te stellen hoe mooi of stoer ze er bij zullen lopen in jouw kleding.

Stijl vasthouden
Elke winkel heeft zo zijn eigen stijl, en ook de moderne mannequin is van alle markten thuis. Of je nu kiest voor een matte of glanzende uitstraling, met of zonder hoofd. Hans Boodt heeft altijd wel een mannequin die bij jouw winkel past.

http://www.hansboodt-paspoppen.nl/